Saturday, June 18, 2011

Aku Pelukis Bukan Penulis

Aq dilahirkan dengan kebolehan yang jarang ada pada semua orang.
Aq pandai melukis...[ Ceh, bajet ko je ke yang boleh melukis? Kikiki.]
Hanya bercanda diwaktu malam pekat bosan terlampau ini.

Melukis memang jiwa aq. Aq tak suka menulis sebab penat.
Dulu aq bercita cita ingin menjadi seorang arkitek, memang aq suka melukis la.
Bagi aq, melukis sahaja sudah menunjukkan diri seorang pelukis itu
DEEP FROM INSIDE THE DESIGNER'S HEART.
Itulah cara seorang pelukis. Bukan dengan menulis untuk meluahkan perasaan.
Ramai penulis meluahkan atau mengkritik dengan cara menulis.
Walaupun kritikan itu membawa maksud tersirat dan sukar difahami,
tetapi masih boleh difahami jika dikaji dengan mendalam.
Namun, jika seorang pelukis melakarkan isi hati beliau, tiada siapa tahu.
Ini hanya pendapat saya kerana saya suka melukis.

Pelukis bukan pengkritik.

[Sila klik SINI untuk melihat jiwa seorang penulis. Muhd Aizie adalah kawan baik saya.]

(p/s: tiba tiba semangat seorang pelukis tegar merasuk jiwa aq.)


1 comment:

Ermizi Muhamad said...

amboi ! siap promote link blog aku tu . haha . thanks ;)

meon , ada masa nanti aku akan serang balas kau punya statement ni! tunggu ye . haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...