Monday, June 27, 2011

Biasiswa Skim Latihan Tenaga Pengajar Teknikal

Oke guys, check this out. Ini dari Kementerian Pengajian Tinggi.
Kepada sape sape yang nak memohon biasiswa, boleh mohon yang ini.

BIASISWA SKIM LATIHAN TENAGA PENGAJAR TEKNIKAL (SLTP)
PERINGKAT IJAZAH SARJANA MUDA KE DALAM DAN LUAR NEGARA

Biasiswa nie dibuka kepada pelajar pelajar yang sedang/akan
melanjutkan pelajaran diperingkat ijazah sarjana muda sahaja.
Cube tengok dye tulis "LATIHAN TENAGA PENGAJAR" !
Gerenti nanti dapat kerja jadik lecturer bhaiii......
Kalau korang dapat biasiswa nie, korang akan terikat
dengan diorang 5 tahun. That's mean keje ngan diorang 5 tahun r.
Lagi satu, ianya untuk program ijazah sarjana muda aliran teknikal.
Macam ukur bahan, ukur tanah, kejuruteraan, dan sebagainya.

So jangan malu, jangan segan. Meh tekan SINI untuk apply.
(kalau link problem, taip je https://www.mohe.gov.my/sltp/index.php/ )

(p/s: nam apply ke tak, sebab engat nak sambung master. aaarrrggghhh.)

2 comments:

~ ALIEN ~ said...

salam. aku stdnt yg nak hbs master. mngikut crita2 yg aku dgr dari senior2 aku...SLTP tu...biasiswa utk sambung master. then, hbs master baru la blh jd pngajar kat poli/kolej komuniti.

so...aku suggest...ko try la apply SLTP tu. ko dpt amik master then after master dpt keja...brbaloi2. aku doakn kjayaan ko...amin...(^_^)

Magnesiumize Meon said...

Wsalam. Tu la. Ingat sltp nie after grad tros kene jdik lecturer. HAHA. Kalo camtu nak apply la. Thanks =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...